Κυριακή 5 Απριλίου 2009

Τέλη ταξινόμησης και τιμολόγιο αυτοκινήτου

Δύο λόγια για τα τέλη ταξινόμησης των αυτοκινήτων, μιας και Μειώνεται κατά 50% το τέλος ταξινόμησης των ΙΧ για ένα τετράμηνο, και πως θα επηρεαστούν οι τιμές λιανικής.

Για πλήρη εικόνα υπολογισμού όλων των περιπτώσεων δείτε εδώ, στο ποστ θα εστιάσω στα νέα αυτοκίνητα.

Το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται με το σύνολο της τιμής χονδρικής, πλέον όλων των εξόδων (μεταφορικά από εξωτερικό, ασφάλιστρα, αποθήκευτρα, κλπ σύμφωνα με τιμολόγια), ως ποσοστό ανάλογα με το μέγεθος του κινητήρα. Ο παρακάτω πίνακας συνδέει κυλινδρισμό και τέλη ταξινόμησης.

Ο πίνακας φανερώνει ότι ο κυλινδρισμός είναι ο καθοριστικός παράγοντας προσδιορισμού του τέλους ταξινόμησης για καινούρια αυτοκίνητα, κι όσο μεγαλύτερος τόσο μεγαλύτερο το όφελος από τη μείωσή του.

Έτσι,
τιμή χονδρικής 12,000
έξοδα 500
σύνολο 12,500, για ένα αυτοκίνητο 1,600 κ.ε.
Επομένως τέλος ταξινόμησης: 12,500 X 20% = 2,500

Εάν υποθέσουμε ότι η τιμή λιανικής είναι 15,500 και ο αντιπρόσωπος διαφημίζει 10% έκπτωση επί του τιμολογίου (χωρίς άλλα έξοδα) τότε έχουμε λιανική τιμή του αυτοκινήτου: Πρό του νέου μέτρου της μείωσης του τέλους ταξινόμησης κατά 50%:
{[15,500 - 10% (1,550)] Χ ΦΠΑ 19% (2,650.50) } + Τ.Τ. 2,500 = 19,100.50
Ύστερα από τη μείωση έχουμε νέα τιμή: 19,100.50 - 1,250 = 17,850.50 (η έκπτωση 10% περιλαμβάνεται)

Σημειώνεται ότι ο αντιπρόσωπος, από τη πώληση, καρπώνεται 1,450 ή 12%.

Τέλος, από ένα τέτοιο μέτρο, το οποίο αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων,
ωφελούνται: οι αντιπρόσωποι αυτοκινητοβιομηχανιών και οι υποψήφιοι αγοραστές, ειδικά οχημάτων μεγάλου κυβισμού
πλήττονται: η εγχώρια οικονομία καθώς αρκετά χρήματα θα κατευθυνθούν για την αγορά εισαγόμενων αγαθών, έστω και διαρκών, τα οχήματα που ήδη έχουν εκτελωνιστεί και "φορούν" πινακίδες, μεταχειρισμένα οχήματα μεγάλου κυβισμού έως 4 ετών που θα θεωρηθούν "ακριβά"

Δεν υπάρχουν σχόλια: