Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

ΙΧ: Τέλη κυκλοφορίας 2 ταχυτήτων το 2011


Τέλη Κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων σε όλα τα αυτοκίνητα θα ισχύσουν για το 2011, τα οποία επιβεβαιώνουν πλήρως το χθεσινό δημοσίευμα της «Η». Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Η» τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2011 θα είναι διαφορετικά στα ΙΧ, με 1η άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2011 από εκείνα που έχουν ταξινομηθεί παλαιότερα. Παράλληλα επανέρχεται στο προσκήνιο η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης, αλλά και της δεύτερης αύξησης των καυσίμων!

Με 1η άδεια μετά την 1/1/2011
Στη δεύτερη κατηγορία που αφορά σε αυτοκίνητα με 1η άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2011, τα Τέλη Κυκλοφορίας θα υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων των κινητήρων που διαθέτουν με κλιμακωτή χρέωση. Ωστόσο και σε αυτή την κατηγορία υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να συμπεριληφθούν και τα ΙΧ που έχουν 1η άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2008, καθώς τα στοιχεία εκπομπής των ρύπων τους είναι ήδη μηχανογραφημένα.

Πάντως ο τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας για το 2011 στα καινούργια αυτοκίνητα είναι απλός με κλιμακωτή χρέωση ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπουν. Ειδικότερα για αυτοκίνητα με κινητήρες που εκπέμπουν έως 100 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο η χρέωση θα είναι 0,50 λεπτά του ευρώ ανά γραμμάριο που εκπέμπει κάποιο αυτοκίνητο. Για οχήματα με κινητήρες που εκπέμπουν από 101 έως και 150 γρ. ανά χλμ. η χρέωση θα είναι 1 ευρώ ανά γραμμάριο.

Αμέσως μετά τοποθετούνται τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν από 151 έως και 200 γρ. CO2 ανά χλμ. με χρέωση 1,5 ευρώ ανά γραμμάριο. Οσα αυτοκίνητα εκπέμπουν από 201 έως και 250 γρ. CO2 ανά χλμ. θα καταβάλουν 2 ευρώ και τέλος τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν πάνω από 250 γρ. CO2 ανά χλμ. θα πληρώνουν 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο!

Όπως είναι προφανές τα «καθαρά» αυτοκίνητα που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους είναι αρκετά ευνοημένα, καθώς οι ιδιοκτήτες τους θα καταβάλουν πολύ λιγότερα χρήματα από εκείνα που πλήρωναν με το παλιό σύστημα. (Δείτε τα παραδείγματα παραπλεύρως).

Επαναφορά απόσυρσης
Η κυβέρνηση στο πλαίσιο στήριξης μιας πολύ μεγάλης αγοράς που αποφέρει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα Δημόσια Ταμεία, εξετάζει την άμεση επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης. Ωστόσο τα οικονομικά κίνητρα της νέας απόσυρσης σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες θα κυμαίνονται έως 600 ευρώ, υπάρχει και εισήγηση για 1.000 ευρώ, και θα αφορά μόνο στην αντικατάσταση με κάποιο καινούργιο το οποίο θα έχει χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Ρυπαίνεις - πληρώνεις
Το Honda Jazz με κινητήρα 1.4 λίτρων το οποίο εκπέμπει 123 γρ. CO2 ανά χλμ. με το καθεστώς των Τελών του 2009 θα πλήρωνε 202 ευρώ. Σύμφωνα με τον νέο τρόπο υπολογισμού για το 2011 ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου οχήματος θα καταβάλει 123 ευρώ!

Ο ιδιοκτήτης ενός Toyota IQ το οποίο εκπέμπει 99 γρ./χλμ. με το παλιό καθεστώς θα κατέβαλλε 112 ευρώ για το σήμα των Τελών, ενώ με το νέο τρόπο υπολογισμού θα καταβάλει 49,5 ευρώ!

Αντίστοιχα ιδιοκτήτης ενός VW Tiguan με εκπομπές ρύπων 185 γρ./χλμ. με το παλιό καθεστώς θα πλήρωνε 202 ευρώ ενώ με το νέο καθεστώς θα πρέπει να καταβάλει 277,5 ευρώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: