Τρίτη, 30 Σεπτεμβρίου 2008

Τα τελικά σχέδια για τα τεκμήρια

Θάφτηκαν οι όποιες προτάσεις για την επαναφορά των τεκμηρίων στα Ι.Χ., αφού πρώτα η αγορά υπέστη παγωμάρα, ακόμα και με ακυρώσεις παραγγελιών αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, και η κυβέρνηση αντιμετωπίζει πολιτική φθορά που αντικατοπτρίζεται στις δημοσκοπήσεις.
Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας έχει λάβει την απόφαση η επιβολή τεκμηρίων να μην αφορά σε αυτοκίνητα έως και 2.000 κυβικά και από εκεί και πάνω τα τεκμήρια να αφορούν στο κόστος χρήσης. Σχετικές διαβεβαιώσεις παρείχε σε πρόσφατη συνάντηση με τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ο κ. Γιώργος Αλογοσκούφης.
Τέτοια είναι μάλιστα η σπουδή του υπουργείου να μην υπάρχει καμία συσχέτιση με τα παλιά στρεβλά τεκμήρια ώστε ακόμα και το… όνομα του νέου μέτρου θα είναι διαφορετικό. Όπως ανακοινώθηκε από τον σύνδεσμο, κατόπιν της συνάντησης με τον υπουργό, "το νέο μέτρο θα έχει εντελώς διαφορετική ονομασία, ώστε να σταματούν αμετάκλητα οι συνειρμικοί συσχετισμοί με τα τεκμήρια του παρελθόντος".
Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας, βέβαια, υποστηρίζει ότι ουδέποτε είχε πρόθεση να επαναφέρει τα τεκμήρια στην αρχική τους μορφή, χαρακτηρίζοντας μάλιστα αποκυήματα φαντασίας τα σχετικά δημοσιεύματα.
Ασχέτως ποια ήταν τελικά η αρχική πρόθεση, εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι το θέμα διαδόθηκε λανθασμένα, δημιουργώντας στρεβλή εικόνα στην αγορά, στους φορολογούμενους αλλά και στους… ψηφοφόρους.
Καμία επιβάρυνση έως τα 2.000 κυβικά
Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις που έλαβαν οι εκπρόσωποι του ΣΕΑΑ, το νέο μέτρο θα θέτει ως ελάχιστο για τα αυτοκίνητα πλέον των 2.000 κυβικών εκατοστών φορολογητέο εισόδημα το πραγματικό ετήσιο μέσο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων ανά κλιμάκιο κυβισμού, που θα προκύπτει ως άθροισμα από τις δαπάνες καυσίμου, ασφάλισης, συντήρησης και τελών κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με μια πρώτη απόπειρα καταγραφής του κόστους συντήρησης Ι.Χ. ανάλογα με τον κυβισμό του, τα ευρήματα του ΣΕΑΑ είναι ενδεικτικά του ύψους των "τεκμηρίων".
Για τη συνηθέστερη κατηγορία των 1.400 κυβικών εκατοστών, το κόστος καυσίμου υπολογίζεται σε 1.000 ευρώ τον χρόνο, τα τέλη κυκλοφορίας 202 ευρώ, το κόστος ασφάλισης στα 600 ευρώ και για τη συντήρηση απαιτούνται 400 ευρώ. Το συνολικό ετήσιο κόστος χρήσης φτάνει τα 2.202 ευρώ.
Μετά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Οικονομίας, όμως, ουδείς χρειάζεται να ασχολείται με το κόστος χρήσης του Ι.Χ. του, αν αυτό είναι κάτω των 2.000 κυβικών εκατοστών. Έτσι, παίρνοντας και πάλι ως βάση τεκμηρίων τα πρώτα στοιχεία του ΣΕΑΑ, για τα 2.000 κυβικά το συνολικό ετήσιο κόστος χρήσης είναι 3.446 ευρώ, για τα 3.000 κυβικά 4.080 ευρώ, για τα 4.000 κυβικά το κόστος φτάνει στα 4.730 ευρώ και άνω των 4.000 κυβικών ανέρχεται σε 6.030 ευρώ τον χρόνο.
Ο ΣΕΑΑ, επί του παρόντος, επεξεργάζεται περαιτέρω τα στοιχεία προσδιορισμού του μέσου ετήσιου κόστους χρήσης των αυτοκινήτων άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών. Με ανάλογο σκεπτικό θα κινηθεί το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών για τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία που θα ενταχθούν στο νέο σύστημα. Στο εύλογο ερώτημα των εκπροσώπων του ΣΕΑΑ για την αντίστοιχη αντιμετώπιση των λοιπών περιουσιακών στοιχείων (ακίνητα, σκάφη αναψυχής), με δεδομένο ότι οι σχετικές δαπάνες θα αθροίζονται, ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι και για το σύνολο των στοιχείων αυτών θα ισχύσει η ακριβώς ίδια λογική του πραγματικού κόστους χρήσης. Μέχρι στιγμής, επομένως, έχουμε το εξής δεδομένο: δημιουργήθηκε τόση φασαρία και αναστάτωση γύρω από το θέμα των τεκμηρίων, για να καταλήξουμε στο αυτονόητο συμπέρασμα ότι αν κάποιος συντηρεί ένα αυτοκίνητο άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών είναι αδύνατο να δηλώνει στην εφορία εισόδημα χαμηλότερο των 3.446 ευρώ τον χρόνο!
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/375064/Article.aspx

Δεν υπάρχουν σχόλια: