Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2008

(Νέα) Τέλη οχημάτων ΙΧ

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες:

Πώς, λοιπόν, θα διαμορφωθούν τα νέα τέλη κυκλοφορίας;
Η πρόταση μιλά για τέλη κυκλοφορίας, όχι μόνο ανάλογα με τα κυβικά, αλλά και με τη ρύπανση, που εκπέμπει το αυτοκίνητο.
Συγκεκριμένα, αυτά που δε ρυπαίνουν καθόλου – π.χ. τα υβριδικά – δεν θα πληρώνουν τέλη, όσα εκπέμπουν μέτριους ρύπους, θα πληρώνουν περί τα 150 ευρώ, υψηλούς ρύπους, 250 ευρώ και πολύ υψηλούς ρύπους 350 ευρώ.
Θα υπάρξει καμία άλλη προϋπόθεση για την απόκτηση του ειδικού σήματος τελών κυκλοφορίας;
Ναι. Για να πάρει κάποιος το σήμα, θα πρέπει απαραίτητα να έχει εκδοθεί για το αυτοκίνητό του κάρτα ελέγχου καυσαερίων. Από πότε θα ισχύσουν αυτά; Μέσα στο 2009, για τα τέλη του 2010.
http://www.capital.gr/news.asp?Details=568193

Περιβαλλοντικά Τέλη Κυκλοφορίας
Ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας δεν θα γίνεται όπως σήμερα με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, αλλά ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα των οχημάτων.
Η διαδικασία για τα νέα «περιβαλλοντικά» τέλη κυκλοφορίας θα πραγματοποιείται όπως και σήμερα στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους από πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (π.χ. τράπεζες) με απαραίτητη προϋπόθεση την προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος.
Τα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας θα ισχύουν για όλες τις κατηγορίες οχημάτων (Ι.Χ., δίκυκλα, φορτηγά κτλ.) και θα κλιμακώνονται από 0 (για τα υβριδικά και πιθανόν τα πολύ μικρά οχήματα που έχουν πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων) έως 350 ευρώ ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπει κάθε όχημα και όχι με βάση τα κυβικά.
Ανάλογα με την κλάση στη οποία θα εντάσσεται το κάθε όχημα θα διαφοροποιείται και το χρώμα του σήματος των τελών κυκλοφορίας, ώστε να ελέγχεται ευκολότερα η εφαρμογή των μέτρων.
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/363921/Article.aspx

Για να δούμε οι πληροφορίες θα βγουν στο νομοσχέδιο;

Δε στέκομαι στην απόσυρση, το θεωρώ κοροϊδία το κράτος να επιδοτεί την απόσυρση και ταυτόχρονα να αφήνει κυριώς αυτούς με παλαιά αυτοκίνητα χωρίς να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.

4 σχόλια:

ange-ta είπε...

«περιβαλλοντικά» Τέλη. Είναι ένας όρος λάστιχο. Για μένα περιβαντολογικό τέλος είναι και η κατανάλωση βενζίνης. Μετράει αυτο;;

geokalp είπε...

είσαι ολόσωστη!
μερικά κράτη στην ΕΕ δεν επιβάλλουν τέτοιο τέλος κυκλοφορίας και ρίχνουν κάτι επιπλέον στο φόρο των καυσίμων!

μάλλον είναι πιο σωστό!

ange-ta είπε...

την βενζίνη την πληρώνουν όλοι. και αυτοί με τα μικρά τα οικονομικά και οικολογικά (όσο μπορεί ένα αυτοκίνητο να είναι οικολογικό) και τα μεγάλα. Γι αυτο, εγω θα πρότεινα να πληρώνουν φορολογία τα αυτοκινητα μεγάλου κυβισμού.

geokalp είπε...

κατανοητή η χρησιμότητα της μεγαλύτερης φορολόγισης των (πιο) πλουσίων!
αλλά που να τα πεις αυτά...

δες κι αυτό