Του Π. Πετροπουλου*
1) Τεκμήρια: Είναι απίστευτο ότι μια «φιλελεύθερη» κυβέρνηση επαναφέρει ένα μέτρο που ουσιαστικά κατήργησε προ πενταετίας μια «σοσιαλιστική»! Τα τεκμήρια αποτελούν ελληνική εφεύρεση (του αείμνηστου Θανάση Κανελλόπουλου) και δεν ισχύουν σήμερα σε καμία από τις πολιτισμένες χώρες του δυτικού κόσμου.
2) Ακίνητα: Δεν έχει γίνει προφανώς κατανοητό, ως φαίνεται, από το υπ. Οικονομικών το αυτονόητο, ότι δηλαδή ένα ακίνητο δεν αποφέρει κατ’ ανάγκην εισόδημα, κι επομένως δεν αποδεικνύει φοροδοτική ικανότητα. (Αυτό ισχύει άλλωστε και για το τέλος ακίνητης περιουσίας. Και δεν μιλώ μόνο για τα αγροτεμάχια.) Παράδειγμα: Εχει κάποιος συνταξιούχος (των 700 ευρώ μηνιαίως) ας πούμε 4 ή 5 ακίνητα. Στο ένα διαμέρισμα διαμένει ο ίδιος, έχει ένα πατρικό σπιτάκι στο χωριό του, ή ένα εξοχικό, δύο ή τρία διαμερίσματα έχει παραχωρήσει σε κάθε ένα από τα δύο ή τρία παιδιά του για κατοικία τους, κι ενδεχομένως ένα να έχει παραχωρήσει στην πρώην σύζυγό του για να κατοικεί (αν είναι χωρισμένος ή σε διάσταση). Από πού θα πληρώσει τον επιπλέον φόρο ο συνταξιούχος, από τα 700 ευρώ που παίρνει σύνταξη; Μα θα μου πείτε, πού τα βρήκε ένας μικροσυνταξιούχος τόσα ακίνητα; Απάντηση: Ενα ή δύο από κληρονομιά, και κάποια τα αγόρασε προ 30–40 ετών, από εισόδημα εκ της προ 30–40 ετών εργασίας του, το οποίο είχε τότε φορολογηθεί, και ουδείς νομιμοποιείται τώρα να το φορολογήσει για δεύτερη φορά υπό τη νέα του μορφή του ακινήτου στην οποία το μετέτρεψε. Κι αν σπεύσουν όλοι να τα πουλήσουν, για να γλιτώσουν το τεκμήριο, τι θα γίνει στην αγορά ακινήτων;
3) Αυτοκίνητο: Ενας πολίτης αγόρασε προ 4 ετών αυτοκίνητο το οποίο δεν αποτελεί τεκμήριο, βάσει νόμου του ελληνικού κράτους που ίσχυε τότε και ισχύει ακόμα (κάτω των 2.000 κυβικών και αξίας κάτω των 50.000 ευρώ). Με ποιο λογικό ή ηθικό ή νομικό έρεισμα (αναδρομική ισχύς;) έρχεται τώρα η κυβέρνηση να τον φορολογήσει αιφνιδιαστικά για ανύπαρκτο εισόδημα; Και είναι ύποπτο για ένα π. χ. μικροσυνταξιούχο να αγόρασε ένα αυτοκίνητο 1.800 κυβικών προ 4–5 ετών όταν εργαζόταν, ή μήπως δεν μπορεί τώρα να το συντηρεί κάνοντας πολύ λιγότερες ενδεχομένως μετακινήσεις και με τις οικονομίες του μιας ολόκληρης ζωής;
4) Μαχητά (δήθεν): Πρόκειται για φενάκη. Αφού λοιπόν η ΔΟΥ θα του έχει εισπράξει τον επιπλέον φόρο για ανύπαρκτο εισόδημα, καλεί τον συνταξιούχο το υπουργείο να διεκδικήσει δικαστικώς (σε πόσα χρόνια άραγε, και μήπως μέχρι τότε θα έχει αποδημήσει εις Κύριον;) την επιστροφή του φόρου, αφού αποδείξει στο σεβαστό δικαστήριο, τι, πώς και πόσο αγόρασε προ 30–40 ετών, πού βρήκε τα χρήματα τότε, και για το αυτοκίνητο να αποδείξει ότι έχει στο σεντούκι κάποιες οικονομίες ζωής που του επιτρέπουν να το συντηρεί!
* Οικονομολόγου, πρώην καθηγητή Πανεπιστημίου.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_02/09/2008_283120
Όχι ότι συμφωνώ με όλη τη παραπάνω ανάλυση αλλά στέκομαι κυρίως στο Νο.1:
Τα τεκμήρια αποτελούν ελληνική εφεύρεση (του αείμνηστου Θανάση Κανελλόπουλου) και δεν ισχύουν σήμερα σε καμία από τις πολιτισμένες χώρες του δυτικού κόσμου.
Ποια είναι τα νέα τεκμήρια
Ένα ευρύ φάσμα δαπανών, είτε για απόκτηση και συντήρηση αγαθών, είτε για λήψη υπηρεσιών είναι υποψήφια για ένταξη στο καθεστώς των τεκμηρίων. Το Capital.gr έχει στα χέρια του τι έχουν εισηγηθεί στον υπουργό Οικονομίας, Γιώργο Αλογοσκούφη, τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου κατά της Φοροδιαφυγής, καθώς και αρμόδιοι παράγοντες. Ας δούμε, λοιπόν, τι προτείνεται να ενταχθεί στο καθεστώς των τεκμηρίων, αλλά και τι αλλάζει στα υφιστάμενα τεκμήρια.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Αντί για το σημερινό τεκμήριο, που επιβάλλεται με βάση την εργοστασιακή αξία άνω των 50.000 ευρώ, προτείνεται νέο τεκμήριο, που θα υπολογίζεται με βάση τους φορολογήσιμους ίππους. Ως όριο θα προσδιοριστεί το ποσό των 10.000 - 12.000 ευρώ και άνω. Με αυτό τον τρόπο, χωρίς τεκμήριο θα είναι η κατοχή και συντήρηση ΙΧ έως 1200-1400 κυβικά, ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική κάθε εταιρείας.
ΕΞΟΧΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ
Το τεκμήριο για ακίνητα άνω των 150 τ.μ., που ισχύει σήμερα, προτείνεται να αντικατασταθεί από τεκμήριο ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα, που είτε θα ξεκινά από μηδενική βάση (τετραγωνικών μέτρων), είτε με ελάχιστο όριο τα 50 τ.μ.
ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ
Αλλαγές προτείνονται και για το τεκμήριο πρώτης κατοικίας. Συγκεκριμένα, να μειωθεί το όριο επιβολής τεκμηρίου στα 150 τ.μ. από 200 τ.μ. που είναι σήμερα.
ΔΑΠΑΝΗ ΕΝΟΙΚΙΟΥ
Στη λίστα των τεκμηρίων προτείνεται να μπουν και οι δαπάνες των ενοικιαστών. Ό,τι ενοίκιο πληρώνουν, θα λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος. Ειδικά αυτό το τεκμήριο, θα έχει υψηλό όριο επιβολής και θα εξετάζεται και η οικογενειακή κατάσταση του ενοικιαστή.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ
Οι αποδείξεις, που μαζεύουμε από την 1η Αυγούστου του 2007 για να εξασφαλίζουμε έκπτωση από το φόρο, προτείνεται να χρησιμοποιηθούν ως στοιχείο για τον υπολογισμό και την επιβολή τεκμηρίου. Το συγκεκριμένο τεκμήριο θα περιορίσει και τα φαινόμενα δήλωσης υπερβολικών δαπανών αυτής της κατηγορίας, που καταγράφηκαν στις φετινές δηλώσεις.
ΑΓΟΡΕΣ ΜΕ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ
Πρόκειται για ένα τεκμήριο, το οποίο θα υπολογίζεται με βάση τις πληρωμές για την εξόφληση των αγορών με πιστωτική κάρτα, που θα κάνουν οι καταναλωτές, ώστε να εξασφαλιστεί η εγκυρότητα των στοιχείων.
ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΩΝ, ΑΥΞΗΣΗ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ/ΕΤΑΙΡΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Τα ποσά όλων αυτών των πράξεων προτείνεται να θεωρηθούν τεκμήριο για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος.
ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι εισηγήσεις μιλούν για ένταξη στα τεκμήρια όχι μόνο κάθε δαπάνης εκπαίδευσης, αλλά και μεταφοράς μαθητών σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια (δηλαδή τα έξοδα του σχολικού). Η δαπάνη θα τεκμηριώνεται μετά από διασταυρώσεις, αφού περνάει στα βιβλία των σχολείων.
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ
Μαζί με τους τέσσερις τροχούς, προτείνεται η ένταξη στα τεκμήρια και των 2 τροχών, και συγκεκριμένα για τις μοτοσυκλέτες άνω των 500 κυβικών.
Το καλύτερο τεκμήριο θα είναι οι πιστωτικές κάρτες!
Μια οικογένεια θα έχει τέσσερις (4) κάρτες. Θα αγοράσει αξία €10,000, την οποία θα χρωστά στη τράπεζα, και κάθε μήνα θα δίνει την ελάχιστη καταβολή, π.χ. €75Χ4=€300...
Αλλά θα έχει τεκμήριο για τα €10,000...
Λαμπρά!
Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
4 σχόλια:
Τα τεκμήρια δεν τα κατάργησαν ποτέ εντελώς. Τα αυτοκίνητα άφησαν λάσκα, για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Κατα βάση είμαι υπέρ των τεκμηρίων, εφοσον εφαρμόζονται με λογική.
Κοίτα, λ.χ. για να έχεις ένα ιστιοπλοϊκο 15 μέτρων, που ξοδευεις το μέγιστο 5000 ετησίως η εφορία το υπολογίζει 100.000!!!
Οπότε το έχουν οι ελληναράδες είτε υπο ξένη σημαια, είτε ως επαγγελματικό!!!
Η εφορία της Γερμανιας, θα σε είχε πιάσει, είτε με ξένη είτε με γερμανική σημαια στο πιτσ φιτίλι και θα έπρεπε να της εξηγησεις που βρηκες τα λεφτα να το διατηρείς. Δεν της τα εξηγησες με το νι και με το σίγμα, την έβαψες! Μπήκες φυλλακή!
Σοβαρολογω, δεν αστειεύομαι.
Θα μπορούσε να βάλει ενα λογικο τεκμηριο απόκτησης (ποθεν εσχες, που δεν έχει, γιατι τον εμποδίζουν οι έμποροι)και ενα λογικο διατηρησης, λ.χ. 3000/ετος!
Για τα αυτοκίνητα συμφωνω με τα χίλια!!!!
Για τις κάρτες, αν το κάνει θα βουλιάξει όλη η Ελλάδα που ζει απο τις πιστωτικές κάρτες.
Εγω τις έκοψα!!!!
Αλλά μπορώ να το κάνω. Αν μια οικογένεια είναι χρεωμένη, αντε να ξεχρεώσει σε έναν μηνα και άντε να αγοράζει μετρητοίς. Να δεις που θα το πάρει πίσω.
Για το σπίτι, αυτο και άν είναι κλοπή. Εδω, δεν πληρωνεις τεκμηριο αλλα ΦΑΠ.
Εν τω μεταξυ πληρωνεις και δημοτικά τέλη ανάλογα της επιφάνειας, που δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα. Μάλιστα όταν ο αντιστοιχος Δ¨ημος ούτε τα σκουπίδια, ούτε τους δρόμους καθαρίζει!!
Μην τα ψάχνεις. Αυτη η Κυβέρνηση, είναι η χειρότερη που πέρασε ποτέ απο τη χώρα.
Εδώ πάει το κοινό ρητό: τόσα τους λείπουν, τόσα θα μας πάρουν...Δυστυχώς...
γεια σου ange-ta!
το συζητούσα πέρυσι με κάποιο φίλο και πείστηκα ότι θα τα επαναφέρει!
στη παρούσα φάση ζύγισε τους ελεγκτές των Βρυξελλων και τη ξεφτίλα της επιτήρησης και επέβαλε μέτρα "μόνιμου χαρακτήρα"
όσο για το "Αυτη η Κυβέρνηση, είναι η χειρότερη που πέρασε ποτέ απο τη χώρα."
θα σου πω μόνο ότι η επόμενη και η μεθεπόμενη θα στηριχθεί πάνω σ'αυτούς τους φόρους του Αλογό, με κύριο μοχλό το ΕΤΑΚ
kitse
κάπως έτσι!
αν μάλιστα περισσέψουν κιόλας, θα κάνουμε και "κοινωνική πολιτική"!
Δημοσίευση σχολίου