1. ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ. Αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα ή τις περιττές αλλαγές ταχύτητας. Αλλάζουμε σχέση μετάδοσης στο κιβώτιο ταχυτήτων όσο γίνεται νωρίτερα: αν είναι δυνατόν γύρω στις 2.000 στροφές ανά λεπτό. Οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης (π.χ. 50 χιλιόμετρα την ώρα με πέμπτη ταχύτητα). Όταν βλέπουμε το φανάρι να αλλάζει από πράσινο σε πορτοκαλί, δεν επιταχύνουμε. Δεν οδηγούμε νευρικά. Δεν κάνουμε απότομες προσπεράσεις όταν μας εκνευρίζει ο μπροστινός. Η ήπια και σταθερή οδήγηση μάς εξοικονομεί τουλάχιστον 15% βενζίνη.
2. ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΑ ΣΕΡΒΙΣ. Ελάχιστοι, αναλογικά, είναι οι οδηγοί που κάνουν το τακτικό σέρβις του αυτοκινήτου τους στην ώρα του. Οι περισσότεροι το καθυστερούν. Και όμως, ένας κακορρυθμισμένος και μη συντηρημένος κινητήρας καίει περισσότερα καύσιμα και μολύνει το περιβάλλον με καυσαέρια.
3. ΑΔΕΙΟ ΠΟΡΤ-ΜΠΑΓΚΑΖ. Όσο μεγαλύτερο βάρος μεταφέρει ένα αυτοκίνητο τόσο περισσότερα καύσιμα καίει. Άρα αδειάζουμε το πορτ-μπαγκάζ από τα περιττά βάρη.
4. ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ. Ιδιαίτερα στους κλειστούς αυτοκινητόδρομους- στη λεωφόρο Κηφισού και την Αττική Οδό- τα ανοιχτά παράθυρα επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική του οχήματος και αυξάνουν την κατανάλωση. Το ίδιο αποτέλεσμα έχουν οι αεροτομές, οι σχάρες, οι μπαγκαζιέρες οροφής και οι πρόσθετες μεγάλες κεραίες.
5. «ΞΕΧΝΑΜΕ» ΤΟΝ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ. Η χρήση του αιρκοντίσιον σε αυτοκίνητο που κινείται αυξάνει υπερβολικά την κατανάλωση καυσίμων. Αντίθετα, η κατανάλωση για τη λειτουργία του ραδιοφώνου είναι μικρή.
6. «ΣΒΗΝΟΥΜΕ» ΣΤΟ ΜΠΟΤΙΛΙΑΡΙΣΜΑ. Όταν η αναμονή στο ίδιο σημείο, λόγω κίνησης, είναι μεγαλύτερη του ενός λεπτού, σβήνουμε τον κινητήρα. Όταν παίρνει μπρος το αυτοκίνητο καταναλώνει καύσιμα σε μικρότερη ποσότητα απ΄ ό,τι όταν είναι τελείως ακίνητο για διάστημα μεγαλύτερο του ενός λεπτού.
7. ΑΝΗΦΟΡΕΣ- ΚΑΤΗΦΟΡΕΣ. Στις ανηφόρες διαλέγουμε τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης και πατάμε σχεδόν όλο το γκάζι. Αντίθετα στις κατηφόρες εκμεταλλευόμαστε τη φόρα του οχήματος και το αφήνουμε να κυλά, πάντα με ταχύτητα στο σαζμάν και χωρίς να πατάμε γκάζι.
8. ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ. Ελέγχουμε κάθε εβδομάδα την πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας. Πίεση μικρότερη κατά 25% σημαίνει περίπου 2% περισσότερο καύσιμο.
9. ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΒΕΒΑΙΟ ΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ. Σε πυκνοκατοικημένες περιοχές- Γκύζη, Πατήσια, Κυψέλη, Παγκράτι, Νέος Κόσμος- αφήνουμε το Ι.Χ. σε κάποιο πάρκινγκ και δεν ψάχνουμε για μια θέση. Η αναζήτηση θέσης για 15 ή 20 λεπτά, κάνοντας γύρω γύρω, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιοχές, έχει ως αποτέλεσμα την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων καυσίμων.
10. ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ: AΦΗΝΟΥΜΕ ΤΟ Ι.Χ. ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ! Αν μας βολεύει μία από τις τρεις γραμμές του Μετρό, αφήνουμε το Ι.Χ. στο γκαράζ! Θα φτάσουμε πολύ γρηγορότερα στον προορισμό μας και πολύ οικονομικότερα.
http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20080512&nid=8471656&sn=&spid=876
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
Εγώ δεν οδηγώ καθόλου οπότε ζω την κάθε μέρα σα να μην υπάρχουν καύσιμα!!!
τυχερός άνθρωπος είσαι patsiouri!
Δημοσίευση σχολίου